AutoSuperMarket

  • Dealeri
    • Listare dealeri
    • Inregistrare dealer
  • Adaugare anunt
    • Site
  • Contact
  • Noutati
  • Autentificare
    • Persoane fizice
    • Dealeri
Inapoi

Volkswagen va produce ”mașina de 1 litru” în serie limitată

1 mai 2012

Ultra-economicul model Volkswagen va fi fabricat în 50-100 de exemplare. Producția va demara în 2013. ”Mașina de 1 litru” ar putea fi oferită doar companiilor printr-un program de leasing operațional.

Click pentru marire

Ultra-economicul model Volkswagen va fi fabricat în 50-100 de exemplare. Producția va demara în 2013. ”Mașina de 1 litru” ar putea fi oferită doar companiilor printr-un program de leasing operațional.

Volkswagen dezvăluie noi detalii din ambiţiosul său proiect de a lansa cel mai economic automobil din lume. Este deja știut faptul că versiunea de serie a conceptului XL1, supranumită și ”mașina de 1 litru”, va sosi anul viitor în Europa, iar una din priorități este stabilirea uzinei unde va fi produs viitorul automobil eco. Prezent la o dezbatere pe teme ecologice, Martin Winterkorn, șeful grupului auto german, a declarat că fabricația urmează să aibă loc la Osnabrück, la fosta uzină a carosierului Karmann.

”Producția va demara în 2013 și plănuim deja câteva investiții pentru a porni operațiunile la uzina din Osnabrück”, a afirmat Winterkorn.

DeÈ™i iniÈ›ial Volkswagen optase pentru uzina din Dresda – locul unde se asamblează limuzina Phaeton, compania s-a reorientat spre linia de fabricaÈ›ie a uzinei din Osnabrück pe motivul competenÈ›elor personalului uzinei specializat în producÈ›ia de serie mică. Mai mult decât atât, XL1 va fi fabricat manual, iar procesul necesită o atenÈ›ie mai deosebită.

”Nu am stabilit încă data la care vom începe fabricația revoluționarului automobilul. Vom decide în următoarele luni când va porni totul. Am ales Osnabrück deoarece aici există un personal cu  înaltă calificare în domeniul fabricației în serie mică”, a spus Martin Winterkorn.

Directorul executiv al grupului auto german a mai afirmat că producția ultra-economicului model derivat din XL1 va fi limitată la un volum de  50 până la 100 de exemplare. Modelul va păstra multe din detaliile tehnice și constructive ale conceptului originial. Va fi dezvoltat pe o structură ușoară ce va include fibra de carbon, va oferi două locuri la interior, uși de tip fluture și o motorizare diesel-hibrid cu un consum de numai 0,9 litri la 100 km.

Grupul propulsor este format dintr-un dintr-un motor TDI cu 2 cilindri ce produce 48 CP, asociat cu un motor electric de 27 CP ce se alimnetează cu energie de la un set de baterii litiu-ion. Acumulatorii pot fi încărcați de la o sursă externă sau o priză obișnuită.

Interesant este că, Volkswagen intenționează să comercializeze versiunea de serie XL1 printr-un program special de leasing operațional.

Un alt amănunt inedit este acela că ”mașina de 1 litru” ar putea fi oferită exclusiv doar persoanelor juridice, în flote de 3-5 modele, în special companiilor din Europa.

inapoi la toate noutatile