Aprilie aduce nume noi în topul 10 al modelelor cu cele mai mari vânzări din Europa. BMW Seria 3 și Fiat Panda revin în plutonul fruntaș. Volkswagen Golf este tot nr.1, iar Fiesta primește medalia de argint.
Aprilie aduce nume noi în topul 10 al modelelor cu cele mai mari vânzări din Europa. BMW Seria 3 și Fiat Panda revin în plutonul fruntaș. Volkswagen Golf este tot nr.1, iar Fiesta primește medalia de argint.
Piața europeană continuă să evolueze sub auspicii mai puțin favorabile pentru majoritatea producătorilor de automobile. Aprilie a însemnat a patra lună consecutivă în care vânzările de noi modele au scăzut comparativ cu anul trecut. Potrivit datelor remise de Jato Dynamics, la nivel continental s-au înmatriculat cu 6,1% mai puține autovehicule decât în aprilie 2011, iar în primele patru luni ale anului vânzările au scăzut cu 7,1% față de aceaiși perioadă a anului trecut.
Aprilie înseamnă scăderi ale vânzărilor pentru 8 din cele 10 modele de top, revenirea în forță a noului BMW Seria 3, revenirea micului Fiat Panda ca lider al clasei mini și dominația la vârf a aceluiași Volkswagen Golf.
Chiar dacă nu au intrat în top 10, performanțe excelente au bifat Mercedes B-Klasse, Citroen DS4, Range Rover Evoque și Jaguar XF.
Golf über alles
Topul primelor 10 cele mai bine vândute automobile din Europa îl are la vârf pe același Volkswagen Golf, care deși a înregistrat vânzări cu 12,6% mai mici, modelul compact reușește pentru încă o lună să dețină coroana de lider. Cu 37.151 unități, gama Golf domină piața europeană la o distanță confortabilă de principalii rivali.
Fiesta la vârf
Cel mai popular model Ford rămâne micul Fiesta. În același timp, Fiesta redevine în aprilie și cel mai bine vândut model subcompact din Europa depășindu-l pe Volkswagen Polo. În primele patru luni ale anului Fiesta are 117.108 unități livrate pe Bătrânul Continent, din care 25.927 numai în luna aprilie.
Polo intră la apă
Oficialii Volkswagen nu au primit prea bine vestea. Vânzările micului Polo au scăzut cu 23,1% față de aprilie 2011, în timp ce pe primele patru luni cererea pentru versiunile subcompactei germane s-a diminuat cu 10%. Luna trecută marca germană a comercializat 24.193 unități, iar în primele patru luni 111.615 unități, cu 11,1% mai puțin decât în perioada ianuarie-aprilie 2011.
Clio este stabil
În așteptarea celei de a patra generații, actualul Clio ține cu dinții de locul patru, în topul european pe modele. Luna trecută Renault a comercializat 20.604 unități, cu 7,8% mai puțin decât în aprilie 2011. Comparativ cu primele patru luni ale anului trecut, vânzările din 2012 în aceiași perioadă au avut un recul de 21,9%. Renault Clio are aproape 87.000 de modele livrate anul acesta.
Corsa pentru locul 5
ÃŽÈ™i păstrează poziÈ›ia privilegiată ca modelul cu cele mai importante performanÈ›e de vânzări la Opel. Micul Corsa este din nou â€peste†Astra, însă diferenÈ›a din aprilie s-a redus la numai 319 unități. Nici modelul de clasă B nu poate să iasă de pe cursul descedent al ultimilor luni. Cu 20.338 de unități, Corsa ocupă în top locul 5.
Astra la cota 20.000
Compacta germanilor de la Opel nu reușește să revină la performanțele de anul trecut. Pentru a patra lună consecutiv Astra pierde teren, dar se menține la jumătatea clasamentului. Livrările în aprilie se ridică la 20.019 unități față de 24.445 în aprilie 2011.
Focus între plus și minus
Nu are parcursul ascedent la care spera Ovalul Albastru. Deși în primăvară s-a apropiat de podium Focus evoluează în continuare în a doua jumătate a clasamentului. Deși este un model nou, vânzările au scăzut în aprilie cu 6,3 %, însă pe primele patru luni rezultatul e unul pozitiv: creștere de 2%. Focus este al treilea model compact din top 10, luna trecută fiind livrate 19.677 unități.
Panda pândește top 5
Liderul segmentului mini revine în plutonul fruntaș direct pe locul 7. După o pauză de câteva luni, micul Panda se regăsește în topul celor mai vândute 10 modele din Europa grație celor 17.268 de unități comercializate în aprilie. Creșterea de 3,3% nu poate decât să-i mulțumească pe oficialii Fiat. Citadina are mari șanse de a ajunge în următoarele luni printre primele 5 modele din Europa.
Seria 3 atacă în forță
Singurul model premium din top 10 este noua generație Seria 3. Sedanul BMW a înregistrat un volum de 17.171 de unități și o creștere de 16,8% comparativ cu aprilie 2011. Este cea mai bună performanță la nivel european consemnată din 2008 încoace. Per total, în primele patru luni ale anului creșterea este de 1,7 %.
Passat de nota 10
Ocupă locul 10 în topul european și este plutonul fruntaș pentru a șasea oară. Passat reușește să-și mențină reputația de cel mai bine vândut automobil din segmentul său cu o performanță care îi face indivioși pe rivali, deși vânzările au scăzut cu 24,4%. Luna trecută europenii au cumpărat 16.863 de modele Passat. Asta înseamnă că, în aprilie, Volkswagen a livrat la fiecare al doilea model Golf, cel puțin un exemplar Passat.