AutoSuperMarket

  • Dealeri
    • Listare dealeri
    • Inregistrare dealer
  • Adaugare anunt
    • Site
  • Contact
  • Noutati
  • Autentificare
    • Persoane fizice
    • Dealeri
Inapoi

Lada 2107 iese din producție după 30 de ani

1 mai 2012

Arhaicul Lada 2107 și-a încheiat cariera. După trei decenii de existență, rușii l-au socs din fabricație pe fondul vânzărilor foarte slabe din 2012. Locul său va fi luat de Largus, model bazat pe Dacia Logan.

Click pentru marire

Arhaicul Lada 2107 și-a încheiat cariera. După trei decenii de existență, rușii l-au socs din fabricație pe fondul vânzărilor foarte slabe din 2012. Locul său va fi luat de Largus, model bazat pe Dacia Logan.

Lada s-a despărțit de cel mai vechi automobil rămas în fabricația de serie în Rusia, dar și în lume. După trei decenii de existență, modelul 2107 și-a încheiat activitatea după ce ultimul exemplar a părăsit liniile de producție ale uzinei AvtoVaz din Togliatti. Arhaicul sedan va fi înlocuit cu Largus, o gamă de vehicule bazate pe designul și platforma Daciei Logan.

Ultimul simbol al Rusiei sovietice intră în istorie în ziua când 2107 a împlinit fix 30 de ani la producția primului exemplar. Pe 25 aprilie 1982, AvtoVAZ, cel mai mare constructor rus de automobile, pornește fabricația sedanului care și-a dobândit același statut ca și Dacia 1300 în România.

Bazată pe platforma unui Fiat 124 – fabricat între 1966 È™i 1974, popularul Lada 2107 nu a fost decât o versiune uÈ™or îmbunătățită a lui 2101.

Cu aproape 17 milioane de modele Lada 2107 este al treilea cel mai fabricat vehicul (pe o singură platformă tehnică) din istoria automobilului după Volkswagen Beetle și Ford T.

Rușii de la AvtoVaz au plănuit să-l scoată din producție la sfârșitul anului 2009, ca urmare a vânzărilor foarte slabe, însă programul de înnoire al parcului auto demarat în 2010 crește din nou numărul comenzilor cu 35%. Anul trecut au fost fabricate 86.940 de unități, modelul Lada 2107 reușind să se mențină în topul 3 al celor mai vândute noi modele în Rusia, în condițiile în care mașina de 5.200 de euro nu oferea pe nici o versiune aer condiționat, ABS, airbag, cutie automată sau servodirecție.  

“Cererea pentru acest model s-a redus drastic în 2012. De aceea a venit timpul să ne luăm rămas bun de la 2107″ a declarat Igor Burenkov, purtătorul de cuvânt al AutoVaz.

2107 nu a fost un model destinat exclusiv pieței ruse. Câteva mii de exemplare au pătruns și în România, făcând concurență Daciei 1300 și Skodei 120. Loturi importante au fost exportate în Cuba, Vietnam, Egipt și Coreea, însă Lada 2107 a pătruns sub titulaturile Riva sau Signet pe piețe cu pretenții precum Canada, Germania sau Marea Britanie.

Gama de modele a ajuns până în Brazilia și Argentina, unde era comercializată sub denumirea Lada Laika.

Chiar dacă producÈ›ia a încetat, ruÈ™ii încă mai pot comanda legendarul Lada 2107. Locul său este luat de Largus, un model prezentat în decembrie 2011 È™i care va completa oferta actuală ce include modelele Priora, Kalina, Samara ÅŸi Niva 4×4.

inapoi la toate noutatile