Premiile Öko Globes au fost decernate. Distincțiile au fost acordate atât mașinilor cât și tehnologiilor eco. Printre premianți se numără Continental, Johnson Controls, Ford, Renault, Toyota și Volkswagen.
Premiile Öko Globes au fost decernate. Distincțiile au fost acordate atât mașinilor cât și tehnologiilor eco. Printre premianți se numără Continental, Johnson Controls, Ford, Renault, Toyota și Volkswagen.
BMW, Ford, Mercedes, Renault, Toyota, Volvo și Volkswagen se numără printre câștigătorii distincțiilor Öko-Globes din acest an. Mărcile amintite au fost premiate în cadrul galei desfășurate ieri, 18 octombrie, la Köln, în Germania. Evenimentul urmărește să recompenseze proiectele de succes ale producătorilor de automobile și componente auto în segmentul ecologic.
La categoria automobile de serie au fost premiate noile versiuni hibride plug-in (cu alimentare la priză) Toyota Prius PHEV și Volvo V60 PHEV.
Secțiunea concepte a avut la rândul ei doi câștigători: prototipul electric Volkswagen eT și mașina de studiu Mercedes F125, propulsată cu hidrogen.
Renault a plecat acasă cu un premiu pentru cea mai bogată gamă de autovehicule cu zero emisii. Distincția atestă de altfel statul de lider al mărcii franceze pe piața europeană a mașinilor electrice.
Sistemele de propulsie nu au fost scăpate din vedere, Ford reuÈ™ind să își adjudece un premiu Öko-Globes cu unitatea 1.0 EcoBoost, desemnată în urmă cu ceva timp â€Motorul InternaÈ›ional al Anului 2012â€.
Alte premii au fost acordate companiei e-Urban din Berlin pentru dezvotarea de sisteme de mobilitate ecologică cu alimentare fotovoltaică, cât È™i proiectului â€Drive Now†iniÈ›iat de companiile BMW È™i Sixt.
Capitolul tehnologie a fost â€stropit†cu trei premii: specialistul norvegian NHA (Norwegian Hydro Aluminium) a primit o distincÈ›ie pentru o nouă generaÈ›ie de structuri uÈ™oare, compania Johnson Controls a fost premiată pentru scaunele inovative ComfortThin realizate din materiale reciclabile, în timp ce concernul Continental a primit o distincÈ›ie pentru sistemul hibrid MK 100, o nouă tehnologie de recuperare a energiei disipate la frânare ce lucrează în paralel cu sistemul de control al stabilității.
Organizat de Institutul de Ecologie al Univeristății din Duisburg, Germania, în colaborare cu societatea de asigurări DEVK și organismul de certificare și inspecţie TÜV Rheinland, evenimentul are deja cinci ediții la activ.